Решение на упр.02 задача 2 от Йосиф Хамед

Обратно към всички решения

Към профила на Йосиф Хамед

Резултати

  • 1 точка от тестове
  • 0 бонус точки
  • 1 точка общо
  • 1 успешни тест(а)
  • 0 неуспешни тест(а)

Код

pub fn print_str(s: &str) {
println!("Стрингово съдържание: {}", s);
}
pub fn append_exclamation(s: &mut String) {
s.push('!');
}

Лог от изпълнението

Updating crates.io index
     Locking 17 packages to latest compatible versions
   Compiling proc-macro2 v1.0.103
   Compiling unicode-ident v1.0.20
   Compiling quote v1.0.41
   Compiling futures-core v0.3.31
   Compiling futures-sink v0.3.31
   Compiling futures-channel v0.3.31
   Compiling futures-io v0.3.31
   Compiling slab v0.4.11
   Compiling memchr v2.7.6
   Compiling syn v2.0.108
   Compiling pin-project-lite v0.2.16
   Compiling futures-task v0.3.31
   Compiling pin-utils v0.1.0
   Compiling solution v0.1.0 (/tmp/d20251024-1757769-tqwgdq/solution)
   Compiling futures-macro v0.3.31
   Compiling futures-util v0.3.31
   Compiling futures-executor v0.3.31
   Compiling futures v0.3.31
    Finished `test` profile [unoptimized + debuginfo] target(s) in 8.79s
     Running tests/solution_test.rs (target/debug/deps/solution_test-8a95694fa7066c20)

running 1 test
test solution_test::test_basic ... ok

test result: ok. 1 passed; 0 failed; 0 ignored; 0 measured; 0 filtered out; finished in 0.00s

История (1 версия и 1 коментар)

Йосиф качи първо решение на 22.10.2025 01:50 (преди 9 дена)

b) Обясни защо използваме &str, а не &String във fn print_str(s: &str)

Не ни трябва да можем да променяме стринга в тялото на функцията. Трябва ни само да го достъпваме

c) Обясни защо използваме &mut String, а не &mut str във fn append_exclamation(s: &mut String)

Защото &str са view-only. Ако променим стойността на такава променлива, ние всъщност променяме какво гледа. ползването на &must String ни позволява да пишем по текста, който е в паметта.

d) Какво би станало, ако в main направиш let r1 = &s; let r2 = &mut s; едновременно — ще компилира ли? Защо? Ще се компилира, защото референцията r1 освобождава слайса веднага, защото не се ползва никъде след това. Когато стигнем до r2 пак можем да ползваме s.